شعری در ستایش حضرت محمد (ص) :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

شعری در ستایش حضرت محمد (ص)

شعر زیر از مرحوم شیخ احمد کاخکی متخلص به فنائی کاخکی (متوفی 1304شمسی) می باشد که از روحانیون، خوشنویسان و شاعرین بنام کاخک در ستایش حضرت محمد (ص) سروده است.

عید مولود است خیز ای ساقی نیکوخرام            روز شادی گشت ریز این دم می احمر به جام

  ______________**********______________

عید مولود است خیز ای ساقی نیکوخرام         روز شادی گشت ریز این دم می احمر به جام
خوش تر از عید نبود ای مه ازبهر سلام چون که آمد در حریم کعبه آن مهر تمام
شد حریم کعبه از مولود شه با احترام با وجود این صنم کی ماند از تصنام نام
ای نگار سرو قد ای غیرت چین و چگل ای به پیش قد و خدت سرو و مه آمد خجل
سوی بستان کن گذر تا سرو گردد منفعل از من شوریده و شیدا به دست آور تو دل
جام بستان کام ده رسم ستم از کف بهل حالیا از ساغر چشمت مدامم ده دام
تا از مستی می احم رخ  اصفر کنم فخر فقر خویش برخاقان و بر قیصر کنم
جام را از باده یک سر پُر دُر و گوهر کنم از علایق رسته مدح شافع محشر کنم
بهراین عید سعید از نو به پام محشر کنم آن  شهنشاه عرب میر عجم فخر کرام
آری مولود نبی در مثل روزی این چنین آمد از الطاف و از اعطاف رب‌ العالمین
شد ز یمن مقدمش عالم چو فردوس برین ذات بی مانند او شد  رحمتة للعالمین
گشت روشن عالم از انوار آن ماه مهین شد وجود اقدس او زینت بیت الحرام

______________**********______________


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


۱
۳ آذر ۱۳۹۷
۰
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما