فنائی کاخکی :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

فنائی کاخکی

شیخ احمد کاخکی متخلص به فنائی از مشاهیر حوزه روحانیت و علم دین و از شاعران اهل گناباد است. فنائی  فرزند شیخ موسی کاخکی و نوه مرحوم حاج ملا محمد کاخکی است.شیخ احمد که فرزند و نوه روحیانیون بزرگی بود نزد پدر و سایر اساتید مدرسه حسینیه کاخک تحصیل و پس از اتمام دوره سطح فقه و اصول برای تکمیل به تحصیلات به عراق مسافرت کرد و پس از تکمیل تحصیلات به کاخک برگشت و علاوه بر تحصیل به فراگیری خوشنویسی پرداخت. وی فری خوش رو بود و طبع شعری داشت. وی ارادت خاصی معصومین (ع) داشته از این رو بیشتر اشعار خود را در مدح و مرثیة آن بزرگواران سروده است و اشعاری هم برای امامزاده کاخک سروده که در کتیبه های ازاره داخل بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد کاخک نوشته و نصب شده است.

فنائی کاخکی از دوستان صمیمی مرحوم میرزا ابوالقاسم شریعتمدار کاخکی بود و در امور مدرسه حسینیه کاخک و امامزاده محمد عابد کاخک مشارکت داشت.

این روحانی و شاعر گرانقدر در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در سن هفتاد و چهار سالگی بدرود زندگان گفت و در داخل بقعه امامزاده کاخک مدفون گردید.


منبع: تابنده گنابادی، سلطانحسین، تاریخ و جغرافیای گناباد، چاپ دوم ۱۳۷۹ شمسی،تهران: انتشارات حقیقت.


مطالب مرتبط:

      


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


۱
۱۶ آذر ۱۳۹۷
۰
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما