فرصت های سرمایه گزاری شهرستان گناباد :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

فرصت های سرمایه گزاری شهرستان گناباد

1. ایجاد مجتمع تفریحی-اقامتی-پذیرایی در مجموعه آبشار کاخک با توجه به اینکه این منطقه یکی از نقاط دیدنی-ییلاقی و تفریحی شهرستان و جنوب خراسان رضوی می باشد (طرح مطالعاتی آن توسط شهرداری شهرستان انجام شده است). منطقه آبشار کاخک به عنوان منطقه نمونه گردشگری  استانی در سفر اخیر هیئت دولت به تصویب رسیده است. وجود بارگاه امامزاده محمد عابد (ع) هر ساله تعداد زیادی از گردشگر مذهبی را به منطقه جذب می نماید.

2. ایجاد طرح گردشگری قنات قصبه گناباد به عنوان یکی از جاذبه های مهم کشور به عنوان بزرگترین قنات ایران که طرح های مطالعاتی در مورد آن انجام گرفته است که همچون آبشار کاخک در سفر دوم دولت به عنوان منطقه ویژه گردشگری به ثبت رسید.

3. ایجاد مجتمع های بین راهی در بین راه جاده ییلاقی کلات-فردوس که گناباد را به استان یزد و کرمان متصل می نماید. مسیر کاخک-کریمو که گناباد را به سرایان متصل می نماید.

4. ایجاد مجتمع پذیرایی در مسیر جاده اصلی بجستان به فردوس که این جاده اصلی نیز استان خراسان رضوی را به استانهای یزد و کرمان و اصفهان متصل می کند.  وجود ۸ کاروانسرا در این مسیر و قرار گرفتن آن در کنار جاده فصلی اهمیت زیادی دارد (مطالعات آن توسط شرکت توسعه ایرانگردی در مسیر بین یونسی و مرندیز انجام شده است).

5. ایجاد توریسم کویر گردی با توجه به کویر زیبای جاده بجستان بردسکن و وجود خط ریل راه آهن و کاروانسرای قاسم آباد در این مسیر و جاذبه های خواص کویر، این منطقه دارای اهمیت کرده است.

6. مجتمع فرهنگی،تاریخی و تفریحی قلعه زیبای عمرانی که در کنار جاده آسیایی که خراسان رضوی را به خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان متصل می کند.  این قلعه امکان سرمایه گذاری و تبدیل آن به یک مجموعه تفریحی چیزی شبیه به ارگ بم است.

7. ایجاد شهرک صنایع دستی خصوصاً  سفالگری گناباد که از پیشینه تاریخی برخوردار است و سفال گناباد در نوع طرح‌های آن در کشور معروف است.

8. ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری در روستای هدف گردشگری یکی از روستاهای هدف گردشگری کشور  روستای ریاب است که دارای بافت تاریخی با ارزش می باشد.

9. روستای درب صوفه و تک زو  به عنوان یکی از جاذبه های روستایی ایلاقی زمینه لازم را برای جذب امکانات گردشگری دارا می باشند. ( این روستاها دارای جاذبه تاریخی نیز هستند).

10. ایجاد زیرساخت های گردشگری و مذهبی در مسیر راه گناباد به خراسان جنوبی که طرح جامع آن تحت عنوان مرقد علامه بهلول گنابادی ماده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است. یقیناً مرقد این عالم مجاهد ملجا  همه عدالت خواهان و مومنین خواهد شد و به قطب فرهنگی شرق کشور تبدیل خواهد گردید.


مطالب مرتبط:

  

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


علوی ۳۰ ارديبهشت ۹۸، ۱۲:۰۹
مطالبتون عالیه
۱
۲۵ بهمن ۱۳۹۷
۱
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما