ملا عبد العلی بیلندی :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

ملا عبد العلی بیلندی

ملا عبدالعلی بیلندی یکی از علما دینی و روحانیون روستا بیلند و شهرستان گناباد بود. مرحوم آقا شیخ اسدالله ایزدگشب در کتاب بدایع آثار خود از خودش نقل کند که روزی ملا عبدالعلی در هنگام تحصیل نزد او می آید و آیه 37 سوره نور را بیان می کند "رجال لا تَلیهم تجاره و لا بیعٌ عَن ذکرالله ..." منظور وی از بیان این آیه این سوال بود که آیا کسانی هستند که امور دنیایی آنها را از یاد خدا غافل نکند و شیخ اسدالله ایزدگشب در جواب به او حاج میرزا کوچک در شیراز و آقامیرزا بابا ذهبی را معرفی کرد. ملا عبدالعلی به قصد ملاقات آنها به سبزوار رفته و پس از ملاقات ملاهادی سبزواری به تهران رفت تا از آنجا به شیراز سفر کرده و با آن دو عالم دیدار کند ولی به دلیل سال قحطی و مشکلاتی که برایش پیش آمد موفق به این ملاقات نشد.

ملا عبد العلی بیلندی در اواخر عمر نابینا شد. وی که در در سال 1300 شمسی به مشهد مشرف شده بود به دلیل کهولت سن و وصیت اینکه می خواهد اواخر عمر خود را در گناباد باشد عظم سفر به گناباد کرد. ولی در میانه راه در محلی به نام مهنه بر اثر حادثه سقوط از بلندی در سن 92 سالگی درگذشت.


منبع: ملا عبد العلی بیلندی، (24،مرداد،1394)، برگرفته از وبسایت بیلند


مطالب مرتبط:


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


۱
۳۰ آذر ۱۳۹۷
۰
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما