رسوم ازدواج در شهرستان گناباد :: گنابادگردی

گنابادگردی

وبسایتی جهت معرفی تاریخ، فرهنگ، مشاهیر، جاذبه های گردشگری،صنایع دستی و اخبار گردشگری شهرستان گناباد.

محل تبلیغات شما

رسوم ازدواج در شهرستان گناباد

به عقیده گنابادیها ازدواج تنها یک وظیفه طبیعی و اجتماعی نیست بلکه یک وظیفه دینی و مذهبی نیز هست وقتی پسر به سن بلوغ رسید و امکانات شغلی و اجتماعی او اجازه داد طبق احکام قرآن و شریعت اسلام باید ازدواج نماید .
برای خواستگاری مادر داماد و چند تن از زنان جا افتاده و نسبتا مسن که با داماد خویشی و قرابت نزدیک داشته باشند به خانه عروس می روند . داماد باید لوازمی را برای عروس و خانواده او خریداری کند از جمله آینه یک جفت شمعدان یا لاله یک انگشتر لباس سر عقد یک جفت کفش برای عروس چند جفت برای مادر وخواهر عروس و وابستگان نزدیک او همراه چند خوانچه شیرینی و ... به هنگام نزدیک شدن مجلس جشن عروسی چند کله قند و چند بسته چای و چندین قالب صابون ، تعدادی کیسه حنا ، چند متر پارچه ، برنج و روغن و ... را نیز به خانه عروس می برند و خانواده عروس هم متقابلا یک قواره پیراهن فاستونی برای داماد در صورت استطاعت یک قواره فاستونی برای پدر داماد و یک قواره پیراهن و یک جفت جوراب و یک روسری یا چارقد یا پارچه چادری برای مادر داماد به خانه داماد می فرستند .


مطالب مرتبط:

     

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


مهدی ۷ ارديبهشت ۹۷، ۱۲:۵۰
عالی
۲
۲۵ بهمن ۱۳۹۵
۱
مسلم ذوقی بیلندی

محل تبلیغات شما